onsdag 25. februar 2009

Helstøpt katolikk

Hun hadde nettopp kommet ut fra matteprøve, fått syver og beskjed om at hun var akseptert inn i 11. klasse da hun brøt ut i denne monologen:

”Jeg kan ikke tro det! Jeg sto i matte! Jeg slipper å ta året om igjen! Og nå skal jeg ikke gå på fest på et år, øve til alle prøvene og gå i kirken hver søndag. Ja, for jeg satt hjemme på mandag og tenkte at jeg aldri i livet kom til å stå i matte, at jeg måtte be til en helgen for å gå bedre hell. Men jeg tror jo ikke på sånt, så jeg visste ikke hvilken jeg skulle be til. Så da stakk jeg inn i kirken, valgte den første jeg så og lovet henne at hvis jeg sto i matte skulle jeg gå i kirken hver søndag. Herregud, jeg må stå tidlig opp for å sitte en time i messe!!”

Guideboken nevnte noe om at katolisisme i Argentina er noe for seg selv.

Ingen kommentarer: